Dimma, Is och Vatten

Upptäckte att pappas Iphone funkar här och att man kan koppla den till datorn.

Vi påbörjar resan hem tidigt imorrn och jag kommer inte kunna lyssna på min
Ipod ALLS under hela resan! :( Pappa kopplade den till datorn för att ladda den
och råkade radera allt som fanns på den så jag är helt utan musik just nu. 
Förstår ni paniken?? >.< Minst 8 timmar att göra ingenting på, kommer bli olidligt.

Idag har varit en upp och ner dag. Har varit i skogen med syrran och fotat, men
innan dess så har vi fikat med farmor och farfar och stirrat oss blinda på dimman
som låg tät över... över allt faktiskt.
Sen var kameran full med bilder och sladden till datorn bråkade... Så jag fick sitta
radera alla Emilias bilder (från när hon lånade kameran) en och en... Inte så roligt
och dessutom ganska tidsödande...
Men tillslut kom vi iväg, med paraply, solglasögon och gummistövlar, redo för allt.

Det rinner extremt mycket vatten i skogen just nu. Nästan all snö har smält och det
bildar inte en liten bäck utan snarare en mindre fors på kanske 2-4 meter där det
ibland strilar vatten nerför backarna, ibland forsar så mycket att man knappt kan
ta sig över. Kul hade vi då i alla fall. Bilderna ska jag ladda upp när jag kommit
hem och fått kamerasladden till att funka.

Just nu: Sitter och blickar ner över Ströms Vattudal och det snöbleklädda
Munsfjället på andra sidan. På sjön ligger det delvis fortfarande is och dimman
ligger fläckvis ovanför. Det är fortfarande ljust och klockan är 23.25.

xoxo
Lynn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0